söndag 17 mars 2013

Crossfit Games 13.2

Skärmavbild från http://games.crossfit.com/workouts/the-open#tabs-2
I fredags var jag nere i boxen och provkörde WOD 13.2. Det var absolut en WOD i mitt tycke och 216 reps kändes som ett bra resultat och jag körde på även fast jag var helt själv och inte fick pepp av andra tränande. Övade på lite olika tekniker för boxjump och märkte att det tog lika lång tid att gå som att hoppa... Jag hoppade således upp och gick ner. Dessvärre gick jag ner med vänster fot först - hela tiden. Och jag gjorde drygt 100 sådana kliv. Ett beteende som resulterade i en öm vadmuskel som ligger väldigt nära kramp, speciellt när hälen lämnar golvet. Inte så skönt om man säger så.
Imorse tog jag mig ändå till Active där Crossfit Trestad håller till. Stoppad av sjukdom förra veckan så nu behövde jag prestera bra för att klättra i listan och en öm vad skulle inte få stoppa mig. Det var kul att träffa alla igen och tävlingsmomentet gör att det blir en go stämning i salen. Trots att ingen av oss kan prestera som dem i toppen så vill alla ändå vara nöjda med sin insats & prestera så bra som möjligt.
Anki körde på som en tok och hade det inte slutat i en dum olycka hade hon fått till riktigt många reps! 
Vi delades in i olika heat och sedan drog det igång och jäklar vad alla körde. Denna WOD kunde alla klara av och det blir så mycket roligare då. Helt plötsligt var det min tur och jag gick fram till stången och drog igång på signal. Jag bestämde mig i sista sekund för att gå upp och ner på boxen istället för att hoppa. Jag vågade inte riskera att få kramp i vaden och hade blivit ännu mer orolig för detta när Anki i heatet innan fick en muskelbristning i sin vad, ajajaj.
Jag passerade sju varv och fick lite extra energi när jag förstod att jag skulle fixa åtta varv som var mitt mål. När 10 minuter var klara hade jag gjort 250 reps och det är ett resultat som jag är mycket nöjd med. Pressar och marklyft gick fint men boxjumpen var helt klart det som gick långsammast. Öva, öva!
Resultatet är inskrivet på Crossfit Games och jag tog en skärmavbild på min placering. Jag förstår inte riktigt hur man ska läsa tabellen men gör ett försök. Om någon av er som läser ser att jag gör fel får ni mer än gärna rätta mig... please!
Jag tolkar tabellen så här: På min första workout gjorde jag 70 reps och placerade mig på plats 2476. På min andra workout gjorde jag 250 reps och jag ligger nu på plats 1539 av tjejerna (?). Jag förstår inte vad siffran 3148 betyder - är det total placering? Jag vet heller inte vad siffran 672 betyder - har jag klättrat så många steg i listan eller kom jag på den platsen om man bara ser till workout nummer 2. Det låter lite för bra....
Tack alla inblandade för en riktigt rolig dag. Jag ser redan fram emot vad som sker i kommande vecka... laddar för 13.3. Är det nu pullups och muscle-ups ska sätta dit oss, eller i varje fall mig?

Inga kommentarer: