tisdag 23 april 2013

Svårigheter med träning

Bild lånad från: http://ateljevita.blogspot.se
Idag är ingen bra dag. 
Jag vet faktiskt inte varför men jag är inte alls så taggad som jag brukar vara.
Träning brukar ge mig energi när jag är lite hängig eller trött men idag blir jag mer frustrerad bara jag tänker på träning/fysisk aktivitet. Grrr!

Kom ner till Crossfitboxen och trots att jag varit sugen hela dagen (eftersom det inte blev något i måndags) kände jag ingen glädje. Vi skulle öva på Mucle-ups och när jag inte ens kunde hålla mina händer på rätt sätt, false grip, så blev jag sjukt irriterad. Därefter var det en HERO WOD med namnet Randy. Jag brukar tycka om HERO WOD's eftersom de är riktigt jobbiga. Randy bestod av en övning - powersnatch med 25 kg. Inte direkt tung vikt och en övning som jag behärskar någorlunda.
Vi körde igång och jag gjorde 20 rep innan jag skakade loss och laddade för 20 till. Andra omgången blev det bara 10 reps och jag märkte att jag började komma in i mitt jäkla rörelsemönster från pump. Alltså stegvis, rytmisk nedtagning av vikten.
Det tar onödigt mycket på krafterna och jag blev trött i underarmarna. Skit också! Jag vill bli flåstrött när jag tränar och inte bli begränsad av en jäkla klen underarm. Tiden blev typ 6.30 men om jag någon gång kan sluta vila/lata mig så mycket så kan den nog bli bättre.

När jag ändå klagar kan jag dra upp tre faktorer till som gör mig frustrerad när det gäller träningen.
1. Jag måste börja ha pulsklocka på mig när jag har spinningpass för jag tror inte att jag tar i alls så mycket som jag skulle kunna göra. Visst, det är både jobbigt och svettigt men jag har en känsla av att jag ligger på en trygg nivå pulsmässigt. Steg 1 - sätt i nytt batteri i klockan.

2. Butlers Triathlon - vårt lag hinner aldrig träna ihop och när vi väl får chansen upptäcker vi saker som måste förbättras eller övas på och sedan går det flera veckor och då blir det ingen skillnad. I söndags övade vi på att cykla men vi spretade hej vilt och kunde aldrig öva på att ligga på rulle. 2 timmar och 45 minuter utan en pulstopp... jag vill känna att jag tränar!
Så här ser det oftast ut på TKSK - de andra lyfter och jag räknar/fotar/coachar
3. Kettlebellträningen - jag tycker verkligen om att lyfta de där färgglada kloten men jag tar mig fasiken aldrig tid till att göra det. Jag tror liksom att jag tränar kettlebell för att jag driver en kettlebellförening. MEN, jag instruerar ju bara! Visar övningen tre, fyra gånger och sedan klockar jag och peppar de andra. Hade varit kul att prestera bra på SM om vi nu ska ha det här i Trollhättan och det kommer jag inte göra om jag inte övar. Lösning? Minst 5-10 min lyftande på varje träning med TKSK.

Fy sjutton!
Jag kom på en till. Vi är några stycken som är med i en Squat challange och själva utövandet går bra. Airsquat är inte så tungt, men jag har fått väldigt ont i svanken de senaste dagarna och jag undrar nu om det kan bero på att jag i tid och otid ställer mig och gör alla dessa benböj?
Idag är jag på day 14 =)

Ber om ursäkt för allt gnäll men behövde reda ut varför jag känner mig så irriterad inombords och nu känns det redan bättre. Ska lägga mig tidigt, spela några omgångar i Quizkampen (helt fast) och imorgon ska jag och Jojjo gå ut och jogga efter jobbet. Jogging är alltid jobbigt och det tillsammans med lite frisk luft för mig förhoppningsvis på lite bättre humör.

Har ni haft några dippar i er träning?

Inga kommentarer: