onsdag 26 juni 2013

Crossfitplugg, WOD och fotograferande

Första helgen i juli ska jag tillbringa i Stockholm och då mestadels i Bromma i en träningslokal.
Det har blivit dags för mig att utbilda mig till Crossfit instruktör level 1.
Jag har skrivit ut det kompendium man ska ha läst innan man kommer till utbildningen och det är väldigt bra att jag har semester för med mina kunskaper i engelska kommer det att ta sin lilla tid det här.
Det är tur att det är ett ämne jag är intresserad av, jag vill läsa och veta mer om kroppen, träning, kost, teorier och resonemang. Fackspråk är svårt men jag har en del förkunskaper och det hjälper mig.
Igår var jag duktig och läste samtidigt som jag avnjöt en hemmagjord Ice chai latte
Igår fick jag läst en hel del och planen var att större delen av denna regniga onsdag skulle ägnats åt läsning. Snart är klockan 22.00 och jag har ännu inte öppnat mitt häfte. Suck!! Vad har jag gjort?

1. Tog min morgonpromenad på löpbandet. 60 min i raskt tempo med combatprogrammet i öronen.
2. Tänkte dra igenom den WOD Daniel lagt ut på www.crossfittrollhattan.se lite snabbt och lätt. Den visade sig vara riktigt tung och jobbig. Jag lyckades med RX men tiden (31.22) är jag inte stolt över. Jag tog alldeles för många småpauser och slösade säkert 5 minuter på att torka den svett som forsade från mitt ansikte. Plaskblött!!
Dagens WOD, dagens redskap & dagens tröttaste ansiktsuttryck! 
3. Lunchade med Ingrid och Neo på Gillet. Mycket trevligt!
4. Passade Jojjos katt Tiger en stund. Tanken var att vi skulle leka men han var inte på humör.
5. "Arbetat" som fotograf. Ida behövde lite hjälp med foton till en affisch om spelningar m.m och den hon har är tydligen väldigt gammal. Vi fixade fram en vit vägg här hemma och hon fick posera bäst hon kunde medan jag provade mig fram med olika inställningar och objektiv. Jag har mycket kvar att lära men det var väldigt rolig och jag tror Ida blev nöjd med åtminstone en bild i dagsläget. Sedan får vi utvärdera och se vad vi kan göra annorlunda till nästa gång. 
Här är de bilder på Ida som jag av olika anledningar tyckte blev bäst.
Jag har inte gjort någonting överhuvudtaget med bilderna ännu och tar tacksamt emot kommentarer om vad jag kan tänka på nästa gång eller hur jag kan korrigera dem för att de ska bli bättre men ändå naturliga.
Konstruktiv kritik är bra eftersom det är mina första porträttbilder =)
6. Telefondejt med min Homie i nästan en timme. Det hinns aldrig med i den vanliga vardagen.
7. Bokat hotell i Florens så nu har vi boende under hela vår Italienvistelse; Rom, Florens, Venedig och Gardasjön!
8. Avnjutit en fruktsallad.... ja, jag tog en liten glasskula till också
9. Kollat igenom bilderna på Ida
10. Bloggar!!  Men nu, nu jäklar ska jag krypa ihop i soffan och läsa i åtminstone 1 timme.
Ska jag ta det som en pik att den här kom i min brevlåda idag? Jag tror inte att jag har beställt den!


Inga kommentarer: