söndag 23 juni 2013

Nord-Koster

Inledde årets semester med några dagar hos mor och far på Nord-Koster. 
Mitt favvoställe på jorden! 
Låter bilderna tala för sig själva - med några små kommentarer. 
Har ni aldrig varit där? Åk dit! 
Pappa och Frank på väg ut från bryggan vid Familjeviken för kvällsfiske 
Vid bryggan finns det vagnar för "packningen"
Från Vettnets brygga kunde vi återigen se pappa och Frank 
Pappa skulle kunna fiska dygnet runt.
Dag två inledde vi med fem timmar guppandes på havet. 
Rätt så vackert va? 
Åh - havet är härligt!!! 
Vi lyckades plocka upp 5 makrillar och ibland gick det lång tid mellan nappen.... 
Jag fick den största... goda att äta mindre trevliga att hålla
Tredje dagen inledde jag istället med en härlig promenad till underbara Björnsängen.
Det blev dock inget dopp! 
I en sådan här miljö kan man promenera i timmar - Basteviken! 
Hittade senare en liten gräsplätt i Familjeviken där jag kunde ligga och kika ut över vattnet.
16 grader innebar två snabba dopp - brrrr! Var det inte varmare i vattnet när man var liten? 

Vet inte vad denna blomma heter men den finns överallt på Koster och är väldigt vacker! 
Onsdag kväll bar det av hemåt igen. Torsdagen skulle nämligen bestå av förberedelser och shopping inför midsommarfirande i vårt hem. Jag hade kunnat vara kvar längre men är mer än nöjd med att jag lyckades stilla mitt Koster-begär även denna sommaren. På väg hem konstaterade jag också att det faktiskt inte är så långt som jag trott - det skulle alltså vara möjligt att ha ett litet sommarställe här ute....

Inga kommentarer: