fredag 15 mars 2013

Magnetröntgen och vårlängtan

Förra onsdagen åkte jag till NÄL (Trollhättans sjukhus) direkt efter jobbet. Äntligen skulle jag få genomföra en magnetröntgen av min handled, efter nästan två års väntan. Härligt!
Jag blev ombedd att byta om till en sådan där tjusig "rock" och fördes sedan in i "kameran". Där fick jag ligga helt still i cirka 30 minuter och det funkade bra. Inte ofta man får i uppdrag att slappna av =)
- Tack så mycket, du kan ta på dig dina kläder. Din läkare hör av sig inom två veckor. Hejdå! 
Jaha, det var det. Jag tog på mig mina kläder och åkte till stan och gick på music quiz.

Igår låg det ett vitt litet kuvert i brevlådan när jag kom hem. Mitt besked...
Jaha, det var det. Vad fasen har jag tagit det lugnt och undvikit övningar för? Två år av avvaktande, försiktighet och väntade. För ingenting! Antar att det bara är att köra på nu då!
Armhävningar - here I come =)

Dagarna rullar för övrigt på. Vintern är tillbaka - i varje fall om man kollar på termometern. I flera dagar har det varit cirka -14 grader på morgonen och sedan runt -8 på eftermiddagarna. Det är inte ok. Jag har fått se solen och nu vill jag ha den här med högre frekvens. Därför trotsade jag temperaturen och tog cykeln till jobbet imorse. Baktanken var att om jag gör saker som brukar ses som vårtecken så kanske våren väljer att komma hit lite snabbare. Jag hoppas i varje fall på det.
Det var riktigt skönt att sista så det kommer helt klart ske fler dagar, kanske redan imorgon.
Nu blir det Gladiatorerna - semifinal så det blir nog riktigt spännande!

Inga kommentarer: