lördag 9 mars 2013

SJUK

Jaha! Då "drabbades" jag också av den där jäkla influensen!
Anade att det skulle ske då jag var otroligt seg på tisdagens träning och kom upp i puls ovanligt snabbt. Onsdagen flöt på som vanligt på jobbet, men när jag satt på Butlers music quiz på onsdag kväll bommade näsan igen. Helt plötsligt! Beställde in två koppar te och knapprade lite Strepsils när jag kom hem. Det hjälpte för stunden!

På torsdagen åkte jag till jobbet som vanligt och morgonen bestod av yoga + redskap. Det gick sådär med yogan, inte supersmart att stå upp-och-ner, men det gick. Tillbaka till skolan för tre lektioner med undervisning i norska. Gick inte alls bra. Rösten bröt sig och helt plötsligt började tårarna rinna och huvudet värka. Skit också! Åkte hem lite tidigare och den turen på min humla hör inte till favoriterna. Ögonen och näsan rann i kapp och jag kunde varken andas inåt eller utåt, kändes det som. Väl hemma insåg till och med jag att det skulle bli svårt att genomföra två kettlebellpass. Tur att man har goda vänner. Jonas ställde upp och tog hand om Åsakas fotbollsförening och Mika genomförde mitt planerade pass med TKSK. Tusen tusen tack! Jag stensov i soffan medan Victor och Elin började lägga klinkers i vår entré!!!

Fredag morgon fick Linda ta mitt cykelpass men jag åkte ändå till jobbet och hade mina ynka tre lektioner. Den sista var dock ett längre pass med BOWLING. Skönt att det inte är någon ljudvolym i en sådan hall. Åh, jippi! Fick du strike igen??!! Jihhooo!
Låter lite bitter, men det var faktiskt trevligt och febern kom inte tillbaka förrän i slutet av lektionen och då var det klart för dagen. Planen var att åka på personalfest med Fridaskolan men det slutade med att jag däckade i soffan ännu en eftermiddag/kväll. Jag hatar att vara sjuk!!
Jag känner mig slapp, lat och meningslös. BLÄ!!
Vaknade till en stund när Elin och Victor var klara med golvet och satt med när de tog en fika. När Mika kom och hämtade dem dröjde det inte många minuter innan jag somnade igen. Snark!
Spenderade resten av kvällen i soffan men blev lite piggare lagom till Gladiatorerna så då tog jag en kopp te och lyckades kolla på hela programmet samt ögna igenom lite texter eleverna skrivit.

Denna lördag har inte heller börjat riktigt bra och jag fick tyvärr ringa och ställa in det BodyCombat-pass som jag skulle ha haft. Det hör inte till vanligheterna men just Combat är svårt att instruera utan att köra och energin fanns verkligen inte där imorse. Jag sov LITE till istället. Typ hela dagen!
Och strålande sol har det varit ute!!!

Nu frampå kvällen känner jag mig väldigt mycket piggare och jag har tagit mig igenom några av elevernas filmanalyser men också påbörjat (äntligen) en kurs i Fotografi: Visuell kommunikation som jag antogs till i höstas. Då, med uppsatsskrivande och allt, fanns inte tiden men nu tänkte jag se om den går att genomföra. 7,5 hp på distans och jag har till oktober på mig att bli klar. Jag är taggad!
Ska se om jag hinner titta klart på alla avsnitt i lektion 1 redan ikväll... hoppas!!!

Ska knapra lite med Alvedon och halstabletter så att jag kanske hinner bli frisk till imorgon. Då drar nämligen Crossfit Games igång och det vore väldigt tråkigt att strykas innan man ens startat.
Håll tummarna!!

Inga kommentarer: